Onze aanbevelingen
Net uitgebracht
- Nieuw
NPO Innovatie
Ezra Eeman: we hebben meer chaos nodig online
Ezra Eeman, Strategy & Innovation Director bij de NPO, is op het International Journalism Festival in Perugia onze ogen en oren voor alle sessies op het gebied van AI in de journalistiek. Nu weet Ezra daar zelf ook alles van, want hij was één van de sprekers op het festival en houdt de afgelopen jaren iedereen op de hoogte van trends in de media in zijn Wayfinder nieuwsbrief. Wat hem betreft, moeten we het volgende meenemen uit Perugia: 1. AI is volwassen geworden, we zijn voorbij de hype. 2. AI hoeft geen Amerikaans verhaal te zijn. 3. We hebben weer wat meer chaos nodig online. Three Takeaways - Perugia Special wordt gemaakt door Jolien van de Griendt en Merlijn Passier in opdracht van NPO Innovatie en Media Campus NL.
- Nieuw
NPO Innovatie
Karlijn Goossen: het verhaal alleen is niet genoeg
Karlijn Goossen, genre coördinator NPO Journalistiek en onderzoeker, heeft zich op het International Journalism Festival in Perugia gericht op sessies over leiderschap en hoe innovatie vleugels krijgt. De Three Takeaways van Karlijn: 1.Redactioneel werk staat niet meer het hoogst in de voedselketen. 2.Journalisten kunnen heel veel leren van de creator economy. 3.Culture eats strategy for breakfast. Three Takeaways - Perugia Special wordt gemaakt door Jolien van de Griendt en Merlijn Passier in opdracht van NPO Innovatie en Media Campus NL.
- Nieuw
NPO Innovatie
Wilma Haan: de redactie van de toekomst is een techbedrijf met journalisten
Wilma Haan, adjunct-hoofdredacteur van NOS Nieuws deelt wat haar Three Takeaways zijn van het International Journalism Festival in Perugia. Wat neemt ze mee terug naar de NOS-redactie in Hilversum? We vroegen Wilma te focussen op het thema 'Hoe blijf je iedereen bereiken met nieuws?'. 1.We moeten niet alleen vertellen wat er aan de hand is, maar ook waarom het voor jou belangrijk is. 2.Product teams moeten nu echt onderdeel worden van de nieuwsredactie… of andersom. 3.In dialoog zijn met je publiek en transparantie zijn belangrijker dan ooit. Three Takeaways - Perugia Special wordt gemaakt door Jolien van de Griendt en Merlijn Passier in opdracht van NPO Innovatie en Media Campus NL.
- Nieuw
NPO Innovatie
René van Brakel: nieuws mijden bestaat niet, je bent gewoon niet relevant genoeg
Hoofdredacteur René van Brakel bezocht op het International Journalism Festival in Perugia alle sessies over hoe je als nieuwsmerk dichter bij je publiek komt. EenVandaag zet vol in op publieksinteractie. De Three Takeaways van René: 1.Niet bereik of impact, maar loyaliteit is de kern om relevant te blijven. 2.Nieuws mijden bestaat niet. Als mensen je mijden, ben je gewoon niet relevant. 3.Het gaat niet om ‘how to use AI’, maar om ‘how to cover AI’. Three Takeaways - Perugia Special wordt gemaakt door Jolien van de Griendt en Merlijn Passier in opdracht van NPO Innovatie en Media Campus NL.